menu

10 ביוני 2011

מתכונים מנצחים לשבועות אבל לא רק...


חג שבועות הוא מהחגים האהובים עליי. בנוסף לחיבתי העזה כלפי מוצרי חלב, בקיבוץ תמיד הייתה אוירה מיוחדת: כולם בלי יוצא מן הכלל לבשו לבן, כל אחד קישט את סלסילת הטנא שלו וכמובן שהסלסילה היפה והמקורית ביותר הייתה זוכה בפרס.
היינו מניחים את הסלסילות בחדר האוכל וצוות החג היה ממלא אותן בכל טוב. אח"כ כולם היו מתכנסים על הדשא הגדול לארוחת חג משותפת, לרבות הופעות וביכורים של כל ענף במשק. איך שהוא תמיד מצאתי את עצמי עם בנות כיתתי לובשת בגד גוף, חצאית מתנפנפת ברוח, רוקדת על הבמה לצלילי שיבולת בשדה, צדיק כתמר יפרח, הרועה הקטנה ועוד, סביב ערימות החציר. מזל שיש תיעוד אחד של המחזה הזה אחרת גדי לא היה מאמין לי.(אני השלישית משמאל)


לשמחתי אנו גרים במקום שעדין שומר על המסורת ואמנם החגים פה זה לא קיבוץ, אבל האווירה מאוד דומה. אני לא מתגעגעת להרבה דברים בקיבוץ אבל לחגים כן!
לכבוד החג ריכזתי מספר בלוגים על אוכל, כאלה שאהובים עליי במיוחד, גם תוצרת הארץ וגם קצת תוצרת חוץ; חלק מהמתכונים אפילו ניסיתי בעצמי ואת השאר אני בהחלט מתכוונת לנסות.
אז חג שמייח לכולם ולפני הכל, קבלו את הפלא הקטן והאהוב שלי שחגג זה עתה יום הולדת שנתיים, לא יאמן שעברו רק שנתיים. זה מרגיש שהוא איתי כל החיים, אבל עם זאת גם כאילו רק אתמול נולד.









לכל מי שאוהבת לבשל ולאפות, הבלוג בצק אלים מחייב ביקור! בלוג מדהים ומושקע, כל המתכונים מוסברים בצורה פשוטה ואין לי ספק שגם הידיים השמאליות במטבח תצלחנה.

הכנתי את הקיש, עם כרישה ובטטה, ביום ההולדת של נעם (פרטים בפוסט אחר) והוא גרף הצלחה. שדרגתי עם קשקבל  והנה המתכון :
קיש ארבעת הבצלים






מתכוניישן, בלוג שווה בניחוח של חו"ל, אבל מאוד ישראלי. התאהבתי בצילומים אך
טרם ניסיתי את המתכון:
טארטים אישיים של בצל מקורמל ובצק עלים.






ומאותו הבלוג מאפה בניצה חגיגי לשבועות










לפני שאתם נכנסים לעולו הקסום של הבלוג הבא, אני רוצה לציין שזה אחד הבלוגים האהובים עלי אם לא ה....
cannelle-vanille
הכל שם מושלם! הסטיילינג,הצילומים ,ההגשה, אח.... והמטעמים, עושים חשק להיכנס לתוך התמונה. ממליצה בחום להיכנס לפוסטים הישנים ומעוררי ההשראה, עליהם כתבתי גם בפוסט "השראה". אגב, מבין הבלוגים הישראלים, מתכונשיין הוא הקרוב ביותר לשלמות המוצגת פה.


















עוד בלוג שאני מאוהבת בו ונהנת לקבל ממנו עדכונים: "ביסים". בנוסף לצילומים המקסימים ולכתיבה הנהדרת של הילה, עוד לא קרה שעשיתי מתכון שלה ופיספסתי. נראה לי חוויה לבשל איתה:)
 עוגת שמרים עם גבינה ,ללקק את האצבעות. 










"דברים בעלמה" 
לא רק על אוכל, אלא גם קצת מילים יפות...ריגש אותי לראות את ההקדשה של הבלוג: "הבלוג הזה מוקדש לאבא שלי האיש שלימד אותי לזייף בקול רם עם הרדיו, לספר בדיחות לעצמי, ולבשל (ושהכי נחמד לעשות את שלושתם גם יחד, עם כוס יין ביד)".
מקסים! אמא של גדי הכירה לי את הבלוג הזה, ומאז אני מתענגת.


אגסים ממולאים בגבינה ומבושלים ביין




עוגות גבינה אישיות מהבלוג הזה



קיש פלפלים קלויים
מי שלא מכיר את האתר cookeat, מיד להיכנס. מרוכזים בו מיטב השפים בארץ


(גלי אהובתי, זה הכי קרוב שמצאתי לקיש של אן ודיר-בלאק את לא מזמינה אותי לטעום).



ובסופו של יום אין על סנביץ' עם גבינה לבנה, גבנ"צ ועגבניה. האתר של רותם ניר המוכשרת שווה הצצה!




חג שמייח לכולם !
ולא חייבים את שבועות בשביל להכין מטעמים כאלו.
נשיקות
הילה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך
הילה מגריל