menu

12 בנובמבר 2015

שיפוץ חדר משחקים

לפני שנה סיימנו לבנות את ביתנו במושב עצמון שבגליל. איכשהו, שנה אחרי, מצאנו את עצמנו עם חדר משחקים שנראה כמו מחסן משחקים. החלטתי לאסוף כוחות וחפצים, ולסדר את החדר מחדש. התהליך ארך אמנם חצי שנה, אבל בסיומו קיבלנו חדר עם טאצ' אישי בדיוק כמו שרציתי. 
  

ההכנות לפני השיפוץ

חדר המשחקים בגודל 12 מטר ומשרת את שני ילדיי - נעם בן השש ונוגה בת השנתיים. רציתי ליצור מרחב פרטי לכל אחד מהם ועם זאת גם לקרב ביניהם למשחק משותף. בנוסף, היה לי חשוב מאוד שיהיו הרבה מאוד מקומות אחסון. בסופו של דבר זאת היתה הבעיה בחדר הקודם - יותר מדי משחקים ופחות מדי מקום לאחסן אותם ולארגן אותם בסיום המשחק.

הצעד הראשון היה למיין את כל המשחקים ולתרום את כל המשחקים שכבר לא היו בשימוש אצלנו.











































הצעד השני (והקצת יותר מורכב) – היה בניית תקציב. העמדתי לטובת הפרויקט 2,000 שקל בערך, כשהמטרה היתה להוזיל עלויות עד כמה שניתן.

החלק השלישי והכייפי היה בניית לוח השראה, שאספתי ממקורות שונים, כגון פינטרסט ואינסטגרם. את הצבעים בחרתי בקפידה והלכתי על שלושה גוונים פסטלים ממניפת נירלט (בעלות של 84 שקל לגלון): צהוב IS0813, תכלת IS0496, ורוד IS0153.

קיר פתיתי שלג

את הקיר החלטתי לקשט בהשראת החורף שעבר עלינו בעצמון ובעיקר בהשראת "אולף", בובת השלג מהסרט "לשבור את הקרח" שבני כל כך אוהב. את הקיר צבעתי בגוון אפור של נירלט (84 שקל) ועל גביו הדבקתי פתיתי שלג, העשויים מדבקות ויניל (PVC). הוויניל מתאים מאוד להדבקה על משטחים חלקים, כגון קירות, זכוכיות וקאפות; הוא קל לשימוש וניתן לקלף אותו מבלי להותיר סימנים על המשטח, כך שאם נמאס מפתיתי השלג ניתן להחליף אותם בקלות בקישוט אחר.

איך עשיתי את זה?
  1. את פתיתי השלג יצרתי בעזרת תוכנת מחשב של מכשיר הנקרא silhouette. אם אין לכם מכשיר כזה תוכלו לרכוש מדבקות ויניל מוכנות ברחבי הרשת.
  2. לכל מדבקת ויניל יש שני צדדים, אחד דביק ואחד מט. חותכים מסקינטייפ בגודל הרצוי ומדביקים על גבי חלקו העליון (הצד המט) של מדבקת הוויניל.
  3. מקלפים לאט ובזהירות (כדי שהויניל לא יתקמט) וחושפים את המדבקה. מסירים גם את המסקינטייפ. 

טיפ: במידה ואתם מתכננים כמות גדולה של מדבקות, שקלו לרכוש גליל שלם כדי להוזיל עלויות (כ-210 שקל לגליל).



מדפים בצורת בתי עץ


לפני כשנה נסעתי לסכנין והזמנתי 3 מדפי בית עץ מנגר. עוד לא ממש ידעתי מה הולך להיות השימוש בהם ובאלו צבעים אני רוצה לצבוע אותם, אבל ראיתי אותם במספר מקומות באינסטגרם והם מאוד מצאו חן בעיני (היום כבר ניתן להשיג אותם אצל אורית מטווילנגן). הזמנתי מדף מבסיס דיקט וסנדוויץ' בשלושה גדלים שונים (בעלות של 220 שקל) וצבעתי בצבעי החדר.

  • טיפ: אל תשכחו לבקש מהנגר להתקין מאחור מתלים המיועדים לדיבלים. אני שכחתי לשים וכאשר קדחנו אותם נוצרו חורים בחלקו האחורי של המדף, מה שדרש לאחר מכן תיקון, שיוף וצביעה מחודשת.







שולחן עבודה מחיק

הפרויקט הבא היה שולחן עבודה, שעליו הילדים יוכלו ליצור להנאתם ולכל אחד יהיה את המרחב שלו. המטרה הייתה שולחן המדמה
לוח מחיק, המאפשר לצייר, למחוק ושוב לצייר (כך שגם אם הדפים בבית נגמרים, עדיין אפשר לצייר וליצור). לפיכך בחרתי בפורמייקה גב (המשמשת בדר"כ כציפוי פנימי לארונות. היא מבריקה וחלקה וקל לנקות ממנה כל קשקוש). הזמנתי אותו גם כן מנגר לפי מידות בהתאמה אישית (באורך 1.35 על רוחב 50 ס"מ. עלות: 600 שקלים). בנוסף, קניתי מאיקאה מוט באורך מטר (10 שקלים), המשמש לתליית מארזי הצבעים.


ארון לאחסון המשחקים 

את ארון הבגדים קניתי ביד 2 (500 שקל) ושידרגתי בעזרת צבע צהוב לימוני של נירלט מספר IS0813. הצביעה היתה קלה ומהירה: ויתרתי על השיוף, פרשתי עיתונים מסביב לארון וצבעתי צביעה ראשונה. לאחר רבע שעה צבעתי שוב, הנחתי לייבוש וצבעתי בשלישית. כך קיבלתי את המראה האטום שביקשתי.

את דופן הארון צבעתי בצבע גיר שהכנתי לבד. היחס ליצירת צבע גיר הוא כוס צבע שחור ו-2 כפות של אבקת רובה לבנה (ניתן לקנות בכל חנות למוצרי בניין בכ-12 שקל). צביעת לוח הגיר צריכה להתבצע באופן יחסי במהירות, כיוון שהצבע מתקשה ונוצרים גושים. יש לערבב היטב את האבקה. המלצה נוספת שלי: סננו את האבקה בעזרת מסננת עם חורים צפופים.

החלפתי את הידיות לידיות פליז עם עיטורי תחרה (28 שקל ליחידה) ובתוך הארון איחסנתי את כל משחקי הקופסה. בנוסף, קניתי באיקאה ארונית עם מגירות פלסטיק (345 שקל), שנכנסה בדיוק לתוך הארון, מה שאפשר לי לאחסן משחקים נוספים. זאת סדרה נהדרת של פתרונות אחסון עם מספר רב של שילובים וצירופים. ניתן לראות כאן.

עיצבתי מדבקות והדפסתי אותן על דף מדבקה שקוף. הדבקתי על גבי כל מגרה, עם שם המשחק שנמצא בתוכה. נעם אמנם עוד לא יודע לקרוא, אבל ויזואלית הוא כבר יודע לזהות כל מילה ואיזה משחק נמצא בתוך המגירה. ניתן לעשות זאת עם כל מדבקה. אני ממליצה על המדבקות של יעל יניב.

































שידת מדפים משודרגת

שידת המדפים נמסרה לי בירושה מחברה טובה. בסיס המתכת נקנה מאיקאה לפני מספר שנים,ואת המדפים היא שדרגה בעזרת מדפים מעץ אלון.








בנוסף, קניתי מאיקאה עוד יחידות אחסון (225 שקל), הזהות ליחידות שנמצאות בתוך הארון, רק צרות יותר. עיצבתי מדבקות והדפסתי אותן על דף מדבקה שקוף (45 שקל לחבילה בת 5 יחידות). הדבקתי על כל מגירה מדבקה עם שם המשחק שנמצא בתוכה. נעם אמנם עוד לא יודע לקרוא, אבל יודע לזהות כל מילה ואיזה משחק נמצא בתוך המגירה.



מזוודת עץ

את המזוודה קניתי לפני שלוש שנים בחנות יד שנייה. היא הייתה חומה וישנה, אבל זיהיתי את הפוטנציאל שלה והיה לי ברור שהיא הולכת לעבור שיפוץ. קניתי רגלי עץ נמוכות בגדלים שונים בחנות לידיות. צבעתי אותה בגוון לימוני (בדיוק באותו הצבע של הקיר) וחיברתי את רגלי העץ בעזרת מברגה חשמלית ושלושה ברגים לכל רגל. כל רגל מגיעה כבר עם חתיכת פלסטיק שמחוברת אליה בשביל לקדוח/להבריג. רק צריך למקם את הרגליים במקום הרצוי וליצור איזון, כך שהמזוודה לא תתנדנד ולהבריג. כל כך פשוט ומהיר!














קופסאות משודרגות מבד

את הקופסאות הישנות החלטתי לשדרג בבד חתולים מקסים (27 שקל למטר) שקניתי בנחלת בנימין ב"בדים למעצבים". את הרעיון שאבתי מגילי, תלמידה צעירה ומוכשרת בחוג שלי, שבאחד השיעורים ציפתה קופסה בבדים צבעוניים, בדומה לאריזת מתנה.

פרסתי את הבד על השולחן, גיהצתי אותו והנחתי את הקופסה. בעזרת מספרי בד גזרתי מלבן בגודל המתאים לציפוי הקופסה. כדי להדביק את הבד לקופסה השתמשתי בדבק חם (ואפשר גם בדבק בדים). כל הזמן דאגתי שהבד יישאר מתוח ואת שאריות הבד גזרתי.

אחד הדברים המרכזיים שהיו חשובים לי בשיפוץ החדר היה אירגונו המהיר. פעם היו לי ויכוחים עם הילדים על סידור החדר בסיום המשחק, היום יש הרבה מקומות אחסון, וקל להם להחזיר כל דבר לקופסה. אז נכון שאני עדיין עוברת לסדר אחריהם, אבל כעת אני מופתעת בכל פעם מחדש כמה זמן זה חוסך לי.




































את ארגז העץ הזה שדרגתי על ידי הוספה של  גלגלים. כל מה שצריך: מקדחה וברגים. לתהליך הייתה לי עזרה גדולה ונעם הצטרף לחגיגה.










































































אבל הדבר שבהחלט הופך אותי להיות אמא גאה! זה לראות את האפרוחים שלי יושבים ומשחקים שעות בהנאה מרובה






































































טוב אני חייבת כמה תודות לאנשים יקרים שעזרו לי בתהליך. וגם אי אפשר בלי רשימת מכולת.

נוית קליין היקרה מכל! תודה רבה רבה על הצילומים הנפלאים. אנחנו זכינו לזמן איכות והבנים זכו לשחק. 
ענבל אילון, חברה יקרה שלי! תודה על מי שאת. על כך שאת דוחפת אותי קדימה להגשים חלומות ועל ההשראה שאת נותנת לי מידי יום.
ואחרון חביב לגדי שלי האהוב. תודה על כך שאתה עומד בהכל! בעיקר על הפרגון של כל גחמה, טיפשית ככל שתהיה בכל שעה ובכל מצב.

התהליך היה כל כך כייף. שאני עובדת כבר על הפרויקט הבא...

לצפייה בתמונות נוספות ניתן לראות כאן
כל הזכויות שמורות

רשימת מכולת:
שטיח- דקלה רגב (האחת והיחידה)
שולחן יצירה- הזמנה מנגר
מדפים- איקאה
ארון- יד שתיים
בד חתולים- בדים למעצבים (נחלת בינימין)
רגליים מזוודה- חנות פירזול (ידיות)
ידיות לארון- חנות פירזול
משחקים- עומר טבעון
מדפי בית- הזמנה מנגר (צביעה שלי) ניתן להשיג מדפים כאלו בחנות של טווילנגן
ארגז עם גלגלים- Touch & Wood (ליאורי)
וילונות- Jemma


כייף לחזור! בקרוב תעלה באתר שלי חנות אינטרנטית. יש למה לחכות...








































































5 תגובות:

  1. מעורר השראה! עשית לי חשק לשפר את חדר המשחקים אצלנו!
    אגב, נראה לי שלמדתי עם בעלך בתואר הראשון בבן גוריון...

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. מושלם!!! אפשר לדעת מה מספר הצבע האפור של נירלט?

    השבמחק
  4. מהמם ממש! איזו השראה נהדרת. מדהים שהצלחת לייצר כזה שינוי בעזרת תקציב מצומצם (וכשרון רב..) :)
    לא ציינת מהיכן המנורה היפה של החדר. אשמח לדעת.
    ליהי

    השבמחק

תודה על תגובתך
הילה מגריל